Auta co mají dodělávané LED světla - je to normální ?

634 nepřečtených
  • maedva

    Zdar,

    hele celkem mě zaráží kolik jezdí po cestách aut, které mají různé varianty LED světel.

    Nemyslím ale ty moderní světla od výrobce, myslím ty které si lidi nějakým způsobem dodělávají sami. Ať už to jsou ty zabudované v neorigo lampách, nebo místo mlhovek a vůbec nejhorší různé druhy LED pásek nalepené/přiš­roubované na nárazníku, které navíc jdou sotva vidět atd.

    Může mi někdo říct, jestli to je vlastně legální ? A je normální svítit místo normálními, potkávacími světly, světly mlhovými ?

    0 0
    • Fidži_CZ  

      Dodělávané mohou být legální. Většina co jezdí však ne.

      0 0
    • Mig_all  

      Nechapu co ti na tom vadí? I ty nejhorší čínské lowend ledky svítí ve dne trikrát lépe než normální žárovky…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • maedva  

        Pokud jsou ta světla kvalitní a jdou vidět i z dálky tak jako klasická, tak mi nevadí nic. Sice to kolikrát vypadá, že to tam přidělávalo 5ti leté dítě, ale budiž.

        Nicméně chápu důvody: auto o chlup míň žere palivo, takže dojedu až do Lídlu ve vedlejší vesnici a žárovky, že vydrží o nějaký týden dýl. A ještě k tomu to Super COOL vypadá a lidi si to pak pletou s luxusníma kárama, který to mají z výroby.

        No, ale dnes nevím proč sem si toho začal víc všímat asi v okamžiku kdy sem jel na silničce a naproti mě v protisměru začal předjíždět Focus. Říkám si blbec mě málem sejme jen aby předjel a ještě ani nesvítí. No až mě míjel, tak sem si teprv všiml, že měl právě tyhle LED pásky nabastlené na nárazníku, ale svítily takovým způsobem, že nebyly vůbec vidět. A jedna byla dokonce sklopená viditelně dolů…

        Celkově sem najel dnes asi 200km, něco na silničce něco v autě a potkal sem takové množství lidí kterým to svítilo podobně… Tak mě to právě nějak napadlo jestli je to normální.

        0 0
        • Martin  

          Nicméně chápu důvody: auto o chlup míň žere palivo, takže dojedu až do Lídlu ve vedlejší vesnici a žárovky, že vydrží o nějaký týden dýl. A ještě k tomu to Super COOL vypadá a lidi si to pak pletou s luxusníma kárama, který to mají z výroby.

          tvoje starosti bych chtěl mít :D

          0 0
          • maedva  

            Nejhorší na tom je, že je to tak :D Znám člověka z práce, kterej mi to takhle podobně vysvětloval, když sem se ho ptal proč si tam takovou blbinu nasadil…

            0 0
          • Vilém  

            Evidentne je mas, podle toho co pises nize.

            0 0
            • Martin  

              nemám. je mi jedno, kdo si na auto přidělá LED DRL a z jakého důvodu

              já to chci udělat za á kvůli skleróze, bo zapomínám zapínat světla, a za bé kvůli faktu, že považuju za kokotinu svítit ve dne nějakými 150 – 160W, když můžu svítit jenom 10W.

              0 0
              • Mig_all  

                svítit pánubohu do oken předníma topítkama s minimální životností je asi pro některé lidi tady více cool než přijmout fakt ze je něco docela dobrý nápad a pokrokové řešení.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • pepek  

            auto o chlup míň žere palivo ten chlup je ale hodně tenký: při průměrném použitém výkonu dejme tomu: 30kW šetříš max: 100W, což je . . . . 0,3% – 0,018 l/100km – 0,60Kč/100 – 60Kč/10000km. Takže ten kup se zaplatí tak za 20 let, ale za to tě není moc vidět.

            0 0
            • Karaya  

              Jenomže když musíš mít alespoň Nightbreakery abys něco v noci viděl, tak si připočítej ušetřených 700,– každý rok, protože jim životnost protáhneš na dvojnásobek. Tzn. za 2 roky je to zpět.

              0 0
              • pepek  

                To je pravda, částečně. Mě stojí přežhavené Osramy 200,– a vydrží přesně rok.

                0 0
            • oddie  

              K návratnosti se vyjadřovat nebudu, ale fakt si myslíš, že průměrně používaný výkon je 30kW? Tak si pro zajímavost zkus spočítat, jaká by v tom případě byla průměrná spotřeba ;)

              0 0
              • pepek  

                Na Hané dokonce menší, pravidelně tam jezdím. Hanáce pomalé só panáce.

                0 0
                • Martin  

                  tos musel je za mnou… soukromým autem jezdím jako pan Klobouk

                  0 0
              • Spider_29  

                Jaká?

                A prosím i o ten výpočet. Díky.

                0 0
            • Mig_all  

              Pepku zase meleš píčoviny ale to je tebe uplně normální! :-D

              0 0
          • jIrI___  

            Já v tom cítím takovou tu závist :)

            0 0
          • Spider_29  

            To samy ale de fakto sam rikas.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Flegmatik  

        I ty nejhorší čínské ledky svítí možná o pět procent víc, než čajová svíčka schovaná pod záchodem.

        0 0
    • kubad  

      Pokud jsou světla homologovane a namontované kde patří dle zákona tak pohoda

      0 0
    • Martin  

      mlhovkama svítit nesmíš, oslňují

      certifikovaná světla pro denní svícení jsou povolena, i když si je doplníš dodatečně. taky se na to chystám bo spotřeba :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Logos  

      Vic me vadi idioti, kteri neznaji pravidla a sviti ve dne jen a pouze ledkama nebo dennima svetlama vseobecne napr. i v mlze nebo za deste. Takovy blbce nakopat :(

      0 0
    • Marskatin  

      Ono hlavně naprostá většina těhle dodatečných nastlů neodpovídá předpisům. Když se prostudují předpisy, tak na spoustu aut není kam dodatčně světla umistit, aby to vyhovělo.

      0 0
      • Mig_all  

        Není to tak trochu vina stkáček?

        0 0
        • Marskatin  

          Tak částečně taky, ale když si to zbastlím cestou z stk, nebo hned na novém autě, tak s tím nic nenadějajía pár let vesele jezdím, pokud nepotkám orgány.

          0 0
          • Flegmatik  

            Myslím, že takoví orgáni, pokud by to chtěli řešit, tak přední osvětlení vidí krásně z dálky – čili pokud jezdíš a hlídky občas potkáš, pár let s tím určitě jezdit nebudeš. Ale otázka je, zda to vůbec řeší. Nesvítící auta vůbec berou hned, to vidí na stovky metrů daleko, ty bludičkáře nevím…

            0 0
    • Dejv94  

      Mám je taky na autě, Toyota Verso, umístění místo mlhovek, bezproblému homologovaná, rozsvítí se automatiky s nastartováním motoru. Vše namontované podle předpisu. Jsou kulaté, umístěné misto kulatých záslepek na mlhovky, vypadá to jak montované od výrobce. Je fak že sposta lidí to má prostě přilepený oboustrankou kde mají místo, dokonce i vozidlo Autoškoly to mělo namontované proti předpisům. Víc mě ale štvou lidi, který jezdí v noci a něják neřeší že jim svítí jen jedno světlo.

      0 0
      • Marskatin  

        Mě mejvíce serou ti , co narvou homemade xenon místo žárovky do světlometu zrčeného pro žárovky. Bez optiky to svítí upně všude.

        0 0
        • Dejv94  

          S tím se setkávám taky hodně často, buď nemají seřízená světla nebo jim to fakt svítí napikaču uplně všude.

          0 0
    • Michal223  

      Na cestach najezdim rocne 200 tis. km, tak odhaduju, ze:

      1/30% za snizene viditelnosti sviti „dennim svicenim“

      2/40% z dodelavanych LED svitidel je nema homologovane, pripadne je nema instalovane dle platnych predpisu

      3/5% nesviti vubec

      4/15% nesviti jedno predni svetlo

      Proste povinne sviceni 24h denne nevyresilo vubec nic!

      0 0
      • Dave-geo  

        Jedině to, že teď auta která nesvítí prostě už tolik „nevidím“

        Tak nějak mám protijedoucí auto automaticky zafixované svítící, v německu se potom člověk diví :)

        Jinak některé ledky svítí fakt fajn. Naprostá většina lidí je ale koupí za tři kila na Aukru a plácne si je oboustrankou do díry v nárazníku, kterou chvilku před tím vytesali šroubovákem..

        0 0
      • Flegmatik  

        Ty musíš mít slušný hemoroidy, když najedeš 200k km ročně ;-) (550 km denně/365 dní v roce)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • kostik  

      Podle mě jsou dodelávaný ledky komplet špatne , tak zaprvy na ledkach at origo či ne mi štve , že nesviti zadní svetla , takze za sníženy viditelnosti naprd , a dodelavany často zdaleka nefungují tak jak origo z továrny , kdyz je na autech origo , tak je to vyzkoušený , viditelný a ,, cool" ale nekterý zplacaniny za 2 kila mi vážne štvou

      0 0
      • Flegmatik  

        Proboha, Kostíku, za snížené viditelnosti nemáš těma DRL svítit vůbec, tak nevím co tě štve ;-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kostik  

        Problem je , že by si systém měl sám přepnout a ne se o to starat kdyz treba poprchava , mockrat se mi stalo , ze jsem videl za deste jen ledky y- neorigo samosebou

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • goofy  

      Moc se mi to nelibi. Proti homologovanym teoreticky nic nemuzu mit, ale znamy na na aute homologovane a stejne je to sakra hur videt nez normalni svetla. Duvod? Je to malinke. Sice clovek dle zakona splni nejakou tu obcanskou povinnost, ale za cenu toho, ze mnohdy je hur videt… A to raci nemluvim o samodomo nabastlenych svetlech. To je nekdy vysmech… :-)

      Nejhure jsou podle me ty svetla videt v pripade, kvuli kteremu ten zakon vicemene vznikal. kdyz clovek jede proti slunku, tak ty pidi ledky proste ve vetsine pripadu nejsou videt a driv je videt auto. V navaznosti na to, ze clovek si uz tak trochu zvyknul, ze auta vidi i podle svetel je to dost nahovno… Ale kdyz to cloveku usetri deci za 1000 kilometru, tak to se vyplati! :-)

      O tech posucich, co na dennim sviceni (a ted nemyslim jenom ledky) jezdi i potme nebo za deste radeji pomlcim.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • maedva  

        Přesně tak. Prostě bych to zakázal, homologace-nehomologace. A taky ty internety !

        0 0
        • Martin  

          co internety, zakázat všechno.

          0 0
          • Georrge  

            přesně tak, lidem nemůžeš povolit všechno, takže jim to všechno musíš zakázat.

            0 0
    • tom hart  

      tohle se mi vůbec nelíbí,mělo by to by o být povoleno jen pokud je to origo už z výroby jinak tyhle samo doma udělátka,když to má jeden tak a druhej onak to je hrozný.nejvíc mě ale sere,že když má někdo denní svícení tak nesvítí zadní světla

      0 0
      • mr.antik  

        jako že dojíždíš auta tak rychle, že bys je mohl přehlídnout?

        0 0
        • tom hart  

          někteří řidiči používají denní svícení i když už je docela šero a když někde zastaví tak jsou blbě vidět.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Martin  

        doufám, žes v téhle věci kontaktoval svého poslance a napsal mu, aby navrhl patřičnou změnu zákona. i kdyby to mělo zachránit jeden lidský život, je to dobré.

        0 0
    • bathed  

      Mně bastl-led nevadí… Donedávna se ve dne nesvítilo vůbec a přežili jsme. Je ale fakt, že už jsem potkal pár pablbů, co si tam nacpali různé powerled s vysokým světelným výkonem a to je kolikrát o oči…

      Co mně ale točí do nepříčetnosti – a je jedno, jestli jde o bastly anebo u nových aut originál led denní svícení – kolik idiotů s tímhle jezdí v počasí jaké bylo dnes odpoledne. Vůbec jim nevadí, že jim na prdeli nic nesvítí, ale klidně v těch kýblech vody padající z nebe a vodní tříšti od silnice jedou s ledkama. Absolutně jim nedochází jak ohrožují nejen sebe, ale bohužel i lidi okolo. Dnes jsem zrovna do jednoho takového idiota (sorry – idiotky – auto bez řidiče) vletěl. Ta dokonce při odbočování ze silnice vlevo ani nedala blinkr… Nas.at na ruce a nepustit k vodě!

      0 0
    • peter5504  

      Sám mám namontované ledeky v celom interiery a aj celú prednú masku som prerábal. Ledky som kupoval v http://www.ledautoziarovky.sk/ jazdím tak 2 roky a policajti mi zatial nič nepovedali .

      0 0
      • goofy  

        Sašo, jdi s tím do ******.

        0 0
      • Ricci  

        pojazdny cirkus

        0 0
      • alinceb  

        Je zajímavý, jak na tomhle e-shopu pominuli důležitou poznámku, že žárovky nejsou homologované pro provoz v pozemních komunikacích v ČR (ECE E8). Nebo, pokud jsou homologované (o čemž pochybuju, protože jsem ještě žádné homologované samostatné žárovky neviděl a možná to ani nejde), se zapomněli pochlubit…

        0 0
    • alinceb  

      Zajímavé téma. Nedočetl jsem to celé, takže je možné, že tu někde odpověď už je.

      Řeším problém s DRL na svém Fordu Galaxy mk3. Auto má z výroby xenony a čidlo automatického rozsvěcení, nemá ale DRL. Tahle konfigurace má 2 negativní aspekty:

      Je to starší auto, xenony už mají něco nasvíceno a nechci je ničit ještě svícením ve dne.

      Světla se musí rozsvěcet ručně, protože stmívací čidlo je logicky nezapne. To mi vadí při přesedání ze služebáku, kde jsou automatická DRL.

      Zatím to řeším svícením obrysovkama při ježdění ve městě (vím, že to není správně, ale…) a na dálky zapínám xenony.

      Takže jsem chtěl na auto namontovat nějaká DLR, která by svítila pořád a po setmění se automaticky přepínala na potkávačky.

      Problém u Galaxy ale je, že mřížka ve spojleru je až hodně od kraje, takže nejde splnit normové požadavky při použití LED lišt (vzdálenost světel od sebe ani od kraje vozidla). Žádný nevzhledný bastl přivrtaný někam do nárazníku taky nechci. Takže existuje už jen možnost umístění DRL do stávajících parabol. Do horní paraboly bych mohl použít nehomologovaný LED prstenec z Ali, který by se dal okolo xenonové výbojky. Taky bych do mlhovky místo žárovky mohl dát LEDku a při použití jako DRL omezit její svítivost. Jediná homologovaná možnost je pak parabola DRL/fog od jednoho českého „výrobce“, kterou bych namontoval místo stávající mlhovky – to je ale možnost za asi 3,5k, což už je celkem dost peněz. Pak mě jěště napadlo zokruhovat ještě jednou krajní žárovku ve spodní lampě, která funguje jako obrysovka/corner light, ale to by mi pak asi taky přes technickou neprošlo, protože to není tovární řešení a není to ani schválené doplňkové řešení DRL.

      Nemáte někdo zkušenost, jak přistupuje PČR k dodělávanému LED DLR? Kontrolují nějak homologaci nebo to nechávají být, když auto aspoň nějak svítí?

      0 0
      • Bubaaak  

        Osobně na své Toyotě jsem znehodnotil mlhovky výměnou žárovek za slabší (nehomologované, LED, abych nesr..kakal ostatní řidiče mlhovkama) a používám je jako DLR.

        Problém DLR je, že pokud svítíš DLR, vše ostatní má být zhasnuté (obrysovky, světla..), prdím na to, svítím obrysovkama a zadníma světlama a před spolujezdcem mám hozený normální žárovky (kdyby náhodou), technickou jsem prošel bez keců (a bez úplatků). Mlhovky stejně nepoužívám, protože jsem nepotkal ještě mlhu, abych musel mít zapnutý přední mlhovky.. A zásah do auta jsem nemusel dělat prakticky žádný.

        Je ale fakt, že s policajtama se nehádám a nedělám machry :) takže mám klid :)

        0 0
        • alinceb  

          Já rozhodně o mlhovky přijít nechci. U nás na horách mlha bývá a nebo občas na dálnici i dost hustě sněží, kdy na dálkové nic moc nevidíš a je lepší svítit mlhovkama. To mimochodem používám občas u při jízdě po zasněžené silnici, kdy potřebuju víc vidět pod auto, jaký je tam povrch (ledové plotny, rozježděná břečka).

          0 0
          • kubad  

            http://www.cybertronic-labs.cz/…-kit-i130c52

            měl sem na autě tohle ( na dvou), zapnuté na mlhovky, a vše fungovalo bez starostí, cajti se nad tím trochu podivovali, ale nakonec vše OK

            funguje to jak z fabriky :D zapneš světla zhasne to, zapíná se to automaticky po nastartování – je tam cca 3–5 sec. zpoždění úmyslně, svítí s nižším výkonem, ( dá se nastavit) a mlhovky zůstanou s plným výkonem,

            (mělo by se to dávat na hlavní světlomety, teoreticky to můžeš dát i na dálkové, výkon je nízký neoslňuje to)

            0 0
            • alinceb  

              To by možná bylo řešení. Ale zas s montáží to nevyjde už o tolik jinak, než výměna paraboly za tu DLR/FOG (3200+prace) a to je už neprůstřelné řešení.

              0 0
          • Bubaaak  

            Sníh, co to je? :D

            To je nějaká zmrzlina? :) V Praze a okolí jsou mlhovky dobrý jen zadní, aby ti jimi někdo svítil do ksichtu :)

            Pak bych to vzal asi cestou těch mlhovek, nebo jestli se nedaj zakomponovat do spodní mřížky, Pokud by byly od sebe vic jak 600mm (což by ti mohlo dát) tak na krajní hodnoty bych „prděl“,

            0 0
          • zdenal8  

            Doporučuji to řešení za 3,5 tis. Neni to zas tolik. Před časem tohle stálo i 6 tis. Na vše ostatní co si zmínil se vyprdni. Mohl by si s tím mít akorát problémy. Při stk nebo silniční kontrole. Výše zmíněné řešení náhradou žárovek v mlhovkach je taky nesmysl. Nevíš na koho narazíš při kontrole. Ať jsou tam žárovky jaký chtějí, pořád jsou to mlhovky a u těch je jasné dáno, kdy se mají použít. Sakra pořídil sis galaxy s xenonama a kdo ví jakou výbavou a vytrhne tě trojka za světla jo?

            0 0
            • Spider_29  

              Asi tak ;-).

              0 0
            • alinceb  

              Tak pro mě jsou to pořád peníze. Do auta jsem už kromě pořizovačky a dovozu něco investoval (výměna náplní, vyměna zadních destiček, geometrie, dodělávané HF a už i nějaké lakovaní, když se na něm žena „podepsala“) a nechce se mi vyhazovat peníze oknem, pokud by to nebylo nutné…

              0 0
              • zdenal8  

                Nj. Na to ti mohu říct jediné.

                Když chceš opičku, tak musíš mít i na banány.

                Každopádně píšeš, že tam nechceš žádnej bastl a v podstatě kromě tý varianty za 3,5tis., která je celkem elegantní a hlavně co se týká STK naprosto v pořádku, tak vše ostatní je neskutečnej a pracnej bastl. A ještě to nemá homologaci. To se na to radši úplně vykašli. Ať tam dáš cokoliv, musí na tom být to DLR. To si ten policajt snadno zkontroluje.

                Taky sem původně nechtěl za ty světla dávat moc. Nakonec mi prodejce místo nějakých LED za 800 doporučil jiné za 2000. Nakonec musím říct, že nelituju, svítí to luxusně a instalace jednoduchá. V té době ale to řešení do mlhovek, co zmiňuješ ty, stálo skoro 6000. Za 3,5 tis. bych to teď klidně pořídil.

                0 0
                • kubad  

                  v době kdy stojí xenon výbojka cca litr a bere 35W je nesmysl ohánět se obavou o jejich životnost , když už :D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • marttoni  

                    Tak ono to není jen o xenonu. Odešel mi předřadník xenonu a ten stál 3500.

                    0 0
      • jIrI___  

        Pokud jsem to správně pochopil, ten prstenec z ali bys chtěl dávat dovnitř lampy?

        0 0
        • alinceb  

          Ano, pochopil jsi to správně. Možnosti montáže jsem ještě neprověřoval, ale takový výrobek existuje.

          0 0
          • jIrI___  

            Osobně si moc nedokážu představit, jak by ho tam člověk dostal. Ale když se prodává, tak to nejspíš půjde i bez devastace světlometu :))

            0 0
            • kubad  

              jde to, záleží na typu, některé světla jsou rozdělávací, některé se musí rozlepit, některé destruktivně :D

              0 0
              • zdenal8  

                Nevím jak u galaxy, ale co mám zatím zkušenost, tak fordí světla jsou slepená. Prej to ale stačí nahřát v troubě. Každopádně bych se do toho nepouštěl. Je to pak blbě jako denní svícení a blbě i jako světlo.

                0 0
                • jIrI___  

                  Je to tak, snad všechna současná přední světla jsou lepena (zadní svařovaná). V žádném případě bych to světlo ale necpal do trouby, protože:

                  1. antifog v čudu – k čemu ti je pěkně svítící DRL, když světlo bude zamlžené,
                  2. hardcoating v čudu – k čemu ti je pěkně svítící DRL, když bude sklo světla zažloutlé a zmatněné,
                  3. nikdy to sklo zpět nevlepíš tak, aby bylo v nominální poloze – nerovnoměrné spáry mezi karoserií a sklem, navíc rozbitá fotometrie, kvůli které nebude světlo svítit tak jak by mělo,
                  4. musel by ses při lepení sakra hodně snažit, abys světlo opět udělal prachotěsným a vodotěsným.
                  0 0
                  • Spider_29  

                    Měl jsem kdysi Mondeo MK III s xenonama, který trpěly klasickou věcí: čočky se postupem času zamlžily.Tak jsem se pustil do rozlepení světel a vyčištění. Do trouby mě nenapadlo světla dát, rozlepil jsem za pomocí fénu. Všechno šlo hladce a bez problémů. A k tvým teoretickým bodům. Na rozlepení stačila teplota odhadem 60 stupňů. Lepidlo neteklo, ale táhlo se, pomohl jsem si modelářským nožem.

                    a. Antifogu tahle teplota nijak neublíží. Je to teplota, na kterou se auto rozehřeje i prostým stáním na slunci.

                    b. viz bod a.

                    c. Nesmysl. Na světle jsou vodící západky, které krycí plexi drží ve správné poloze. Navíc krycí plexi je čiré bez optických členů.

                    d. Nesmysl. Lepidla je tam celkem dost a plexi přiléhá natěsno. Lepidlo se navíc táhne, takže před finálním zacvaknutím lze zkontrolovat, že doléhá všude. Auto jsem po čištění světel měl ještě dalších cca 30 tis. km a do světel se neprášilo ani neteklo.

                    0 0
                    • zdenal8  

                      Asi tak nějak. Poprvé sem světlo rozdělával u escorta právě kuli přetěsnění. Vše ok, je tam drážka, napereš tam lepidlo a bez šance aby to netěsnilo. Leda by si šetřil na lepidle. A pak sem rozebíral a lepil kulaté morette kuli pokovení parabol. Opět hodně lepidla a jsou tam zářezy, že to přesně zapadne a nemáš šanci to dát jinak.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Prostě je to něco jako hlavové složení a jeho „lisování“ kladivem vs. lisem na hlavka :D

                        0 0
                        • Spider_29  

                          Nesmysl, to je něco úplně jiného. Rovinnost u hlávka je zásadní pro jeho správnou primární funkci. Misky nemá co držet ve správné poloze (západky). Správné usazení misek je to jediné „štelování“, které vymezuje přesnou polohu, proto je zásadní provést jej co nejpřesněji.

                          U světel není absolutní rovinnost mezi krycím plexi a tělem světla nijak zásadní pro funkci, ostatně mírný odchylky dovoluje i výrobce tím, že západky i lepidlo trochu pruží. Navíc, mírná odchylka v poloze krycího plexi nijak neovlivní světelný tok. Správné směrování světelného paprsku se nastavuje k tomu určenýma šroubama.

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Pokud se ti lepidlo rozteklo při 60°C, pak je něco sakra špatně. Jedna z konkurenčních automobilek má požadavek na měknutí lepidla při teplotě o nějakých 100°C vyšší a předpokládám, že ostatní automobilky to nebudou mít jinak. Ono těch 60°C je málo i z praktického pohledu – horké léto, teplo z výbojek a jsi na těch 60°C jak nic a nebylo by asi moc v pořádku, kdyby ti začalo „plavat“ sklo. Vodící prvky na skle sice jsou, ale ty zajistí polohu jen zhruba (desetiny mm) a je sakra kumšt vyladit ve výrobě roboty a přípravky tak, aby sklo bylo zasazeno s co největší přesností. Ale uznávám, že pokud o tom člověk neví, tak to nepřesné usazení je nerozeznatelné. A k lámaní světla nemusí docházet jen viditelné optice na skle, ale stačí obyčejné zaoblení na skle v lehce jiné poloze, než se kterým bylo počítáno při konstrukci světla. Ale jo, pokud se ti podařilo oddělit sklo jen fénem, pak ty moje výše zmiňované problémy z větší části nenastanou. Ale z pohledu člověka, kterému s velkou pravděpodobností prošlo rukama o stovky světel víc než většině ostatních lidí, bych do rozlepování prostě nešel – raději koupit DRL v mlhovkách za 3,5k než nové světlo za 20k :D

                      0 0
                      • Spider_29  

                        Plácáš nesmysly. Za prvé, není tam žádné krycí sklo. Skleněné kryty světel aut se už nevyrábějí pěknou řádku let. Za druhé, díky drážkám a západkám není možné, aby cokoliv „plavalo“. Za třetí údajný různý lom světla skrz plexi bez optických členů díky jeho potenciálně rozdílné poloze o desetinu mm je pitomost na n-tou. Zvlášť když konkrétně u Mondea prochází paprsek xenonu tou nejrovnější částí krycího plexi.

                        Na rozlepení není nic rizikového a pokud není člověk vyloženě ultralevej, zvládne to bez jediného problému.

                        0 0
      • Ricci  

        Jednoznacne na to cajti seru, aj na SK aj v CZ, maximum co kontroluju je ci s DLR nesvietia sucasne aj ine svetla, s homologaciou sa netrapia, hlavne ze nejake ledky svietia…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kemo  

        Bohužel to PČR moc neřeší, ale do nehomologované varianty a montáže jinak než dle norem (vzdálenost od kraje vozidla, výška nad zemí, vzdálenost od sebe) bych nešel. Problém bys mohl mít zejména v zahraničí nebo na STK.

        Ještě bych doporučil při zapojování někam přidat světelné čidlo, aby se DLR/světla přepínala automaticky. Hodí se, když vjedeš do tunelu, stmívá se, ale tobě se ještě zdá dost světlo a zapomeneš přepnout na velká světla. Investice navíc není velká a službu to udělá neskutečnou.

        Na ford-focus.cz najdeš různé konkrétní rady (nevím zda i pro galaxy), konkrétně toto bych konzultoval i tam.

        Co se týče LED mlhovek, tak se říká (netumím potvrdit ani vyvrátit), že kvůli barvě světla jsou v mlze horší než klasické žárovky.

        http://www.ford-focus.cz/…iewtopic.php?…

        0 0
        • alinceb  

          Čidlo mám v autě od výroby. DLR chci dodělat taky proto, abych na zapínání světel nemusel vůbec myslet. Ve druhém autě mám plnou automatiku, takže se mi stává, že zapomenu rozsvítit…

          0 0
          • zdenal8  

            Ještě mě napadla jedna věc. Pokud ti jde jenom o to, aby si nezapomínal, optej se u Forda. U některých to jde nastavit v řídící jednotce. Záleží kde to bylo kupované, v Čechách to mají od nějakého roku nastavené automaticky z výroby.

            0 0
            • alinceb  

              U Forda jsem se samozřejmě už ptal – nastavit to nejde. Stejně jako nejde nastavit, aby se zrcátka sklápěla/odklápěla při zamknutí/odemknutí – to budu taky muset nechat dodělat. Teď to jde jen ručně tlačítkem na dveřích, což je sice fajn při zajíždění do garáže (máme úzká vrata), ale už to není tak fajn připarkování v řadě aut, kde bych chtěl nejdřív zrcátko použít při vystupování a pak aby se až sklopilo…

              Auto má sice spoustu super vychytávek, ale některé jsou tak trochu nedořešené.

              EDIT: Ta zrcátka bohužel nejdou sklopit ani nějakým dvojklikem na klíčku nebo tak. Prostě jakmile vytáhnu klíček ze zapalování, tak už s nima nepohnu.

              0 0
              • MaPa  

                To teda hodně štěstí. Normálně má Ford totiž sklápění zrcátek dohromady s tou lepší sedačkou s paměťmi, protože se do nich ukládá nastavení výšky, které se pak přenáší do zrcátek když se přestavují po zařazení zpátečky abys viděl na obrubník. Aspoň takhle odbyli mne, když jsem si bláhově myslel že je to jen o panelu ve dveřích (čudlík) a servech v zrcátku (komplet).

                0 0
                • Spider_29  

                  Různým výbavám odpovídají i různé řídící jednotky. Tzn. je dost možné, že s elektrickýma sedačkama se dodává ŘJ, která takový sklápění umí, zatímco bez elektrických sedaček je tam jiná (nebo ta samá, ale se SW omezeníma).

                  0 0
                • alinceb  

                  Já mám sice lepší sedačky (kůže/alcantra), ale elektricky se ovládá jen sedadlo řidiče a jen nahoru/dolů (bez paměti). Sklápění zrcátek s tím nijak spojené není – ta se ovládají jen tlačítkem na dveřích. Na Ali jsem ale objevil modul, který se připojí do obvodu dveří a umožňuje sklápění při zamčení nebo dvojklikem na klíčku. Takže by snad neměl být problém.

                  EDIT: Jinak až budu G měnit, tak zase za G (rv. do 2014 – ta po FL se mi nelíbí) a to už asi vezmu fakt plnou palbu (2.0 EcoBoost s PowerShiftem, kožené sedačky s elektrikou a pamětí, adaptabilní tempomat, navigace, couvací kamera). Je to super auto (žena je z něj nadšená), ale jak se trošku člověk namlsá luxusem, tak už chce jen víc…:)

                  0 0
                  • Spider_29  

                    Jj, týká se to plně elektrických sedaček s pamětí.

                    0 0
                  • kubad  

                    tak hlavně ty máš předchozí generaci pokud vám ta se vyráběla na stejně lince jako a to je VW a Seat :D

                    vývoj byl společný a platí pro to auto trochu jiná pravidla než pro ostatní Fordy

                    0 0
                    • alinceb  

                      Mám GIII a ta už s koncernem nemá nic společného. Předchozí GII byla stejná jako Sharan/Alhambra (dělala se do r. 2006).

                      Tohle auto je prakticky stejné jako S-max mk1 (ten je akorát o 7cm nižší/2 cm kratší a dával se do něj i 2.5T motor z Focusu ST/Mondea) resp. velice podobné s Mondeem mk4 (interiér, motory, převodovky, podvozek).

                      0 0
                      • kubad  

                        jop sorry pak ok

                        0 0
                      • Spider_29  

                        Jen otázka, proč máte ve dvou lidech kola venku :-)?

                        (předpokládám, že počet kol = počet cestujících)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Ono by se to do auta vešlo, ale…

                          Jeli jsme ve 2,5 lidech neboli s naší 4 měsíční dcerou. Byla to první dlouhá cesta (600km), takže manželka jela s malou vzadu. Ostatně pořád ještě jezdí s malou a ještě asi nějakou dobu bude. I tak by to šlo asi v pohodě poskládat, ale nebyl důvod. Nosič na kola jsem měl čerstvě koupený a chtěl jsem ho otestovat.

                          Kufr auta byl zaskládaný akorát po vršek sedaček (chariot, cajky pro malou – cca. půl kufru, věci pro nás 2 na týden a další blbosti, jako třeba cestovní chlaďák nebo oblečení na svatbu, kterou jsme navštívili cestou).

                          Držák na kola mám na výlety ve více lidech. Uveze 4 kola a pokud dám ještě jedno do kufru, tak není problém jet komfortně kamkoliv v 5 lidech.

                          0 0
                          • Spider_29  

                            Jojo, výhoda velkýho auta.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Jj, proto jsem ho chtěl. Už jsme využili i 3. řadu sedadel – vpředu 2 lidi, ve 2. řadě 1 dospělý + 2 mimina v sedačkách a v kufru jeden dospělý + kočárek. Ale to je konfigurace jen na kratší výlety. Jinak by už chyběl kufr.

                              Teď přemýšlím, jak vyřešit dopravu 5 dospělých + mimina na hory. Asi bude muset být rakev a přemýšlel jsem i o nějakém boxu, který by se přidělal na nosič na kola. Aby nemusela jet 2 auta…

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                A to je přesně důvod, proč mi žena zakazuje Subaru :D

                                „Až bude dítě, mužeš si koupit Legacy, do tý doby by si dělal jen taxikáře a stěhováka…“

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Naše (teda hlavně moje) úvahy začínaly u Imprezy WRX Combi 2.5T, pak se vyvíjely přes Mazdu 6 mk2 2.5i a Mazdu 6 mk3 2.0i/2.5i, až jsme se dostali ke Galaxy (ještě jsem koukal na Mazdu 5, ale ta je v porovnání s Galaxy malinká). Teď, po půl roce a 7 tis. km ježdění, můžu říct, že jsme zvolili správně.

                                  0 0
                      • goofy  

                        Něco ti zpod toho teče… :-)

                        0 0
                        • Spider_29  

                          :-).

                          Si vzpomínám, jak jsem u svýho prvního auta s klimou (Mondeo MK I) poprvý plašil na parkovišti, co mi to z toho teče… :-D.

                          0 0
                        • alinceb  

                          Jsme zastavovali na odpočívadle na čůrání, tak se vyčůrala taky…asi…:D

                          0 0
                  • jIrI___  

                    Dobrý výběr ženy! Moje remcala u krátké Fabie, že to auto je moc velké a že chce něco menšího. Nedávno ale vypršel operák, tak jsme to vyměnili za autobus a vlak, spokojenost na obou stranách :D

                    0 0
                    • alinceb  

                      Žena chtěla původně střední třídu (Mazdu 6 atp.), ale pak jsem jí „politicky“ vysvětlil, že mít doma 2 kombíky je blbost, tak svolila k velkému MPV. Nejvíc se jí na tom líbí prostor v kufru (kočár polkne jak nic), zvýšený posed a perfektní výhled.

                      0 0
                      • kubad  

                        +1

                        0 0
                      • felix.org  

                        Já vzal ženě Fiat 500. Dopadlo to tak, že ona jezdí skoro pětimetrovou Insignií v kombíku a Fiatem já :-D

                        0 0
                        • alinceb  

                          U nás na výběr není. Velký nebo ještě větší. Jen v tom ještě větším sedíš výš a tak je z toho líp vidět. Po tom, co na G odřela zadní podběh, už se ani nepokouší zaparkovat ji do garáže – auto vždycky postaví před garáž a já ho zaparkuju, když se vrátím z práce…:)

                          0 0
                          • felix.org  

                            Tak to ona je schopná nacouvat zešikma do šikmé garáže i s tím Opelem. Spíš jsem po zkušenosti s Oktávkou přemýšlel nad tím, co se nekrade :-D

                            0 0
                            • alinceb  

                              Moje parkuje celkem slušně, ale v malé garáži jí ani P/Z čidla nepomůžou a má strach, že by to zas odřela. Já už to mám v oku, tak mi to nedělá problém ani s takovou krávou (myšleno auto)…:)

                              Ford se naštěstí moc nekrade a navíc ho parkujeme v garáži a má skrytej imobilizér. Horší je to se služebákem – tam mám strach že jednou ráno budu potřebovat jet do práce a nebude čím…

                              0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
                    0 0
                  •  

                    .

                    0 0
              • kemo  

                Ohledně toho konzultuj uživatele Zaquik na ford-focus forum. U galaxy to bude stejné jako u Mondea a v tom věřím bude mít jasno.

                0 0
    • svářeč  

      vozím na předku certifikovaný ledky na místě kde mají být,rozsvítí se při otočení klíčku,11W mě nevytrhne při otočení startéru)

      nijak mě neserou lidi co vozí čínu nebo nesvítí vubec.přeci jede proti mě,co je mi do něj.ale vytáčí mě auto co má senzor na zadní světla a při každém vjetí do sebemenšího stínu(mezi domy ve vsi,nějakej remízek na poli)se mu rozsvítí zadek.v tu chvíli to vypadá že brzdí.

      asi to mají jen špatně seřízené.

      0 0
      • alinceb  

        Mají to dobře seřízené a za mě je to v pořádku. Tmavé auto v letním stínu (modelově třeba „lesní tunely“ mezi Holicema a Hradcem), kdy jedeš na ostrém slunku a najednou vjedeš do tmy, není vůbec vidět. A já mám černé auto. To je další z věcí, proč chci, aby světla fungovala kompletně na automatiku.

        0 0
      • Spider_29  

        Tak snad rozeznáš brzdová světla, která jsou 3, od obrysových, ne :-)?

        0 0
        • Bubaaak  

          Na Toyotě mám dvě :)

          Ale dle mě je to taky v pořádku, se ženou když jsme jeli na kole po silnici, tak jsem jí taky řekl ať si zapne blikačku… Venku bylo +30°C a světla víc jak pod divadelním halogenem, ale přechody stín světlo dělali to, že ve stínu jsme byli téměř neviditelný

          0 0
      • goofy  

        Jestli nepoznáš rozdíl mezi brzdovými a klasickými světly, tak bys možná mohl zvážit vlastnictví řidičáku.

        Nejvíc mě serou lidi co mají denní svícení a nezapínají pak klasické světla když je šero, prší, nebo se vjede do tmavého tunelu. Takové auto pak docela lehce přehlédneš, když všechny kolem svítí. Denní svícení bez zadních lamp bych podmínil automatickým spínáním hlavních světel, když se zhorší podmínky.

        0 0
        • Bubaaak  

          Může to nepoznat, není na tom nic divného, pokud jede celou dobu zhasnutý a pak najednou rosvítí pár světel… Navíc každý auto má světla na brzdy a světla jinde, někde jsou dvouvlákna… A co v noci svítí ostře, za jasného světla může jen tak žmourat… Lepší se leknout, než jet jak *****

          0 0
          • goofy  

            Když se lekáš, když před tebou někdo začne brzdit, tak bych s tebou jezdit nechtěl teda… :-)

            A i v tom stínů je to brzdové světlo hodně výrazné, protože by mělo být dobře vidět i za plného slunka, že jo. Navíc drtivá většina aut má 3 brzdové světla, jak už tu padlo…

            0 0
            • Bubaaak  

              Jak už padlo mám dvě,

              Leknutí bylo mířeno na člověka, jemuž vadí když si někdo rozsvítí světla ve stínu, dle mě je lepší když zabrzdí a nechá do sebe zaparkovat autobus, než aby on zaparkoval do mě :)

              A na víc vysvícený žárovky 10W někdy svítí hůř jak nový 5W (přiklad starý fabie kde jedna žárovka sotva svítí a u druhý si myslíš že tam narubal z mlhovek)

              0 0
              • goofy  

                Však ty jsi taky poměrně výjimka v dnešní době… :-) Co to je za Toyotu?

                Vysvícené a nevysvícené žárovky bych tady nerozebíral. To už je pak trochu složitější diskuze… :-) Mě při denním svícení svítí předek i zadek a jsem za to rád. Tatíkovi na Rapidu už svítí jenom předek, na palubce ani není žádná kontrolka, kde by sis zjistil, že světla svítí a ručičky budíků svítí. Tam je to úplně zmatečné a věřím, že mnohdy ani člověku nedojde, že jede na denní.

                0 0
                • Bubaaak  

                  Já taky že svítím zjistím podle toho že se otevřou světla, problém je, když je nechám otevřeny, ale světla mám zhasnutý :D

                  MR2 SW20 1.revizi

                  0 0
        • svářeč  

          seš fakt mimoň,jedeš za autem co nesvítí vzadu ničím a najednou ti do očí blikne červený světlo.hned počítám kolik a jakou intenzitou svítí:D

          0 0
          • goofy  

            Nejsem mimoň, ale jedu tak, aby mě nějaké blikající auto nevzrušovalo. Navíc, pokud se to stává pravidelně, tak je to na pováženou, kdo je pak mimoň :-D

            0 0
          • gerrard  

            Nesmis mu jezdit na prdeli ;), kdyz si das trochu odstup tak te to nepodesi. :)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • kali222  

      tohle vlakno krasne doklada, proc je tolik oslnenejch ridicu. samej lumenbastlir todlecto.

      0 0
      • Bubaaak  

        Ledkaři neosilňují, spíš blbci s neseřízenýma světlometama, mlhovkáři, nebo lidi s pretíženým autem a maj světla nastavený na minimální zátěž, jo vyblikávače co pak zapomenou vypnout dalkové světla nebudu vzpomínat

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • mastihuba  

      Automaticky naklapeni svetlometu podle zatiseni auta je taky fajn. :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kesu  

      Nejvíc mě štvou cyklisti, co si koupí na alíku nějaký „top“ světlo, který oslňuje i ve dne. Nedávno jsem musel za bílýho dne koukat na silničce snad 50m do země než mě ten člověk minul. To ale nikdo neřeší, zatímco homologaci kdejaký blbý ledky na denní svícení to jo…

      0 0
      • Ricci  

        To je,v principe na bajku mozes svietit cim len chces,riesi sa iba farba…

        Ale doba aliexpressu mozno zmeni aj zakony ☺

        0 0
      • maedva  

        Tak s tímto jsem se opravdu ještě nesetkal :-) Naopak cyklisti, tedy většina co potkám nesvítí vůbec a když, tak jen nějakou bludičkou.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Podobná zkušenost. Máme tu nedaleko fabriku, kam denně dojíždí hafo lidí na kolech. Z mý strany jich na těch 19.kilometrech potkám před šestou ráno tak 20. Pořádný světlo mají možná tak 2 z nich, zbytek jen bludičky nebo vůbec nic. U lidí, co dojíždějí denně, to fakt vůbec nechápu, že si nepořídí něco pořádnýho.

          0 0
    • goofy  

      Když už tu je ta kvalitní debata, která se zvrhla na diskuzi jestli s hovnem to pojede jde předjíždět, tak něco k tématu.

      Dneska ráno cesta ode mě do Třince (cca 15 km), ještě celkem šero, pršelo a zase 6 lidí na denním svícení. Je to mor totok. :-/

      0 0
      • Ricci  

        je to tragedia, mozem potvrdit,hlavne skoro rano si vsetci myslia ako super ich vidiet a odzadu hovno…

        0 0
        • Tomínos  

          Tak hlavně některý dodělávky jsou tak super, že i v takových těch přechodech světlo stín vidím nejdřív auto jako takový, říkám si, asi zapomněl zapnout světla a když se chystám ho probliknout, že jako nesvítí, aby se někde nemusel dohadovat s polišema, tak vidím že někde na nárazníku u země mu žhnou nějaký bludičky, to pak celý koncept denního svícení trošku postrádá smysl.

          0 0
          • goofy  

            +1

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • goofy  

        Dnešní ranní edit: stejná trasa, víc deště a mokrá cesta, víc šero.

        Na denním už jenom 4 exoti, zato další 4 pod plnými mlhovkami. :-)

        0 0
        • TomasHrdy  

          nebyli ti 4 exoti na denním světle náhodou v lepších autech? Vono totiž ty lepší auta maj lidi nastaveny na automatiku a ta občas špatně rozpozná podmínky a nechá svítit denní. A ti 4 s mlhovkami nebyli to náhodou např. škodovkáři? Páč taková octavka v některých verzích má denní svícení tam, kde jiná verze má mlhovky a pak někdo neznalí si myslí, že otyčný svítí mlhovkami, ale přotom sítí denním.

          0 0
          • Spider_29  

            Automatika podmínky rozeznává správně (aspoň podle mých zkušeností s Fordama, Škodovkama a VW). Potíž bude spíš v uživatelském nastavení citlivosti a/nebo rychlosti reakční doby.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Ten práh citlivosti si můžeš nastavit sám někde v setupu?

              0 0
            • TomasHrdy  

              No co sem viděl, tak třeba i mercedes jel nad ránem v mírné mlze jenom na denní a ze zadu byl vidět dost blbě. Osobně bych čekal, že citlivost se nastavuje ve fabrice a né, že když si koupim auto musím do garáže a hrát si s citlivostí :o)))

              0 0
              • Spider_29  

                Ty jsi mi ale logik… :-D

                Ze to byl Mercedes neznamena, ze mel automaticka svetla.

                A ohledne nastavovani citlivosti: proc bys proboha musel neco nastavovat v garazi :-D ?

                0 0
              • Spider_29  

                Ty jsi mi ale logik… :-D

                Ze to byl Mercedes neznamena, ze mel automaticka svetla.

                A ohledne nastavovani citlivosti: proc bys proboha musel neco nastavovat v garazi :-D ?

                0 0
                • TomasHrdy  

                  No tak když vidím novy Mercedes S tak počítám, že bude mít automatická světla, ale je fakt, že jsem v něm nejel tak nevím. Jen sem myslel, že když C5, s kterou jsem jel jako spolujezdec, má automatiku nastavenou s fabriky a v daných podmínkách automatika tohoto auta svítila na denní a přitom cca 80% aut jelo na přední zadní mlhovky, tak sem usoudil, že je to špatně nastavené, krom toho, když sme po cestě potkali lepší nová auta, která rovněž jela na denní, tak mi z toho vyplinulo, že to není úplně správně nastavené a že majitelé na automatiku moc spoléhají…toť vše.

                  Proč bych to měl proboha nastavovat v garáži? Protože některé podmínkyautomatika nevyhodnocuje evidentně dobře a ty jsi psal, že to jde v nastavení světel nastavit (dobře nemusí to být v garáži, ale třeba na cestě, nebo nevím kde chceš)

                  0 0
          • goofy  

            Nejsem debil. :-)

            Mlhovky svítí, když taky svítí normální světla nebo aspoň obrysovky, čili tohle je poznat jednoduše a zadní mlhovky taky poznám.

            Na denním svíceni to byla jednou Oktávka II po fl, jednou asi nějaký Opel? a dva krát ty zbastlené 3 ledky.

            Když jsem jezdil s autem co má automatiku, tak jsem byl taky docela nedůvěřivý, ale celkem to fungovalo, a když jsem si za šera nebyl jistý, tak jsem světla raději zapínal manuálně.

            0 0
            • TomasHrdy  

              no tak pardón :o)

              Já jen, že mi jeden člověk od nás říkal, proč jako jezdim s mlhovkama, tak sem mu musel ukázat, že to jsou světla na denní svícení :o) O II FL tož tak.

              0 0
            • kubad  

              šero s automatikou OK, dešť je složitější, tam to občas zapíná dost pozdě

              0 0
              • Spider_29  

                A není to tak, že když má auto autom. světla, má i autom. stěrače? Já to tak zatím měl u všech 4 aut, která měla autom. světla. Po pár setřeních se zapnula potkávací světla.

                0 0
            • felix.org  

              Mám automatiku v Oplu a ten má třeba problém s mlhou přes den.

              0 0
              • goofy  

                Jo tak to mělo dneska ten problém asi víc lidí. Ranní mlha (tak, že světla určitě jo, mlhovky spíš nebylo třeba) a zatím nejvíc aut, co svítili denními… :-D

                0 0
    • severusnord  

      Jo, je to normální.

      Některá starší auta – třeba japonce – nemají nastavenou elektriku na trvalé svícení, některá se už dělají – např. Kanada aj. sev. země – s automatickým denním svícením, a tu elektriku mají upravenou dle této potřeby.

      Problém je, že někdo najde nějaké ledy co svítí šejdrem na všechny strany nebo jezdí i v mlze jen na denním, a to už je problém…

      Můj mechanik mi doporučil tyto světla, a žárovky se u nich dají libovolně nakombinovat, což je úplně fajn.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.