Amaterské xc závody hobíka vs kvalita kola

147 nepřečtených
  • seatik

    Netradiční dotaz. Jezdím cirka rok amaterské xc závody, k dispozici mám 2 roky základní HT Crave od Spec .Váha 13kg,Al rám, sada Deore a pohon 2×10,vidle základní vzduch RS. Nemám možnost porovnání s lepším materiálem. Chci se zeptat znalejších a zkušenějších, kolik procent dokáže přidat lepší kolo na výkonu? Má představa HT carbon, převod 1×12,váha do 11kg. Případně pokud máte tip na na xc bike HT do 50k, kde je dobrý poměr kvalita /cena. Děkuji za přečtení a jakoukoli připomínku.

    0 0
    • Čipera  

      Kolik vážís ty? Lepší vidle ti bude líp brát, karbonový rám bude pohodlnější, ale ne každý. Za mě Cannondale fsi carbon 5.

      0 0
    •  

      Skoro nic, kdyz budes mit natrenovano přidá ti to mnohem vic i na stavajicim kole. Lepsi kolo te z prvu nakopne a pak se vratis do zajetych koleji.

      0 0
    • puka  

      A proč?

      0 0
    • Kotis  

      No určitě ti to pomůže, ale otázka je jak moc. Pokud máš opravdu natrénováno, tak tě to posune víc, pokud se jenom vozíš, tak bude efekt minimální.

      Ale HT kolem 40–60 tisíc beru jako rozumnou cenovou kategorii i pro náročnější ježdění. Možná jenom počkej pár týdnů na nějaké slevy značek jako Cube, Merida,…

      0 0
    • seatik  

      Trenuji max co muzu. Jde mi ted ciste o bike. Je mi blbe si od nekoho pujcit kolo jet na hrane. Sice jsem v te zaplave carbon kol a zaplave zavodnich ziletek jako chudy pribuzny, tak si rikam, jestli tak blbe jezdim nebo je to i ve strojich, kdyz se klepu na chvostu :-)

      0 0
      • novas752  

        Tak muzes trochu vylepsit to stavajici. Mas dostatek prevodu? Brzdy jsou dostatecne silne? Nebylo by mozne poridit lepsi plaste a pripadne je predelat na bezduse? (Apropo nemas je nafoukane moc?)…

        Lepsi kolo ti trosku odlehci fyzicky, mozna te trochu vybudi psychicky (nebo naopak ne „tak kurna mam novy kolo a stejne me vsichni predjizdi“). Ted je obdobi spousta testovacich akci tak zkus najit v okoli a vyzkousej si nejaky drahy hardtail nebo xc full v mistech kde to mas najety.

        Ale spis trenuj to co ti nejde + dej treninku pravidelnost a dostatkem regenerace a v zavodech si lip rozloz sily. Taky je to hodne o celkovy zivotosprave – dostatek spanku, kvalitni strava.

        0 0
      • Singlespeed  

        Ve strojích to není. Pokud se klepeš na chvostu, tak nemáš prostě talent a s tím nic moc neuděláš.

        0 0
      • Melvin  

        Kamarad (silnicar) ma to stejne kolo co Ty (jen lepsi vidlici a kola) a kdyz si obcas zajede bikovy zavod, tak urcite nedojizdi na chvostu ;-) Takze kolem to az tak nebude. Nicmene lepsi kolo si uzijes i mimo zavody, takze pokud mas moznost, tak bych si nove kolo poridil. Opravdu je ten pozitek z jizdy lepsi, kdyz vidlice funguje a brzdy opravdu brzdi.

        0 0
      • plzakj  

        Kolo bych z toho nevinil.

        0 0
      • tepovka  

        Taky jezdím na 10 let starém silničním kole s blatníkama (Šírer ultimate 101) a když je natrénováno (14 000 za rok), tak jsem schopný jet s dobrýma cyklistama. Takže je to opravdu v nohách. Největší přínos pro sebe u horáku jsem viděl v přechodu z mého 26" Sprintera na 29" hliníkového Canyona (cca 12 kg). To jsem měl pocit, že letím. Svou roli při určitém vylepšení kola hraje i placebo a počáteční nadšení pro trénink. Jestli vydrží, tak máš vyhráno a posunu se dočkáš i výsledkově.

        0 0
    • motacek  

      Když jsem kupoval fulla, tak mi všichni říkali, že mě bude brzdit a budu jezdit pomalu. A ejhle, časy mám o třídu lepší, víc toho najedu a baví mě to mnohem více. Tím chci říct, že nové kolo te může také motivovat k lepším výkonům, čili tvé časy budou mnohem lepší, když koupíš HT v cenové kategorii v jaké přemýšlíš a ještě k tomu přičteš motivaci… kdoví, třeba tě uvidíme na Olympiádě za dva roky proti Ninovi :-).

      V opačném případě k motivaci nedojde a zlepšíš se jen o malinko. Z mé zkušenosti a zkušenosti jiných vím, že ke zlepšení dojde u 90% případů po koupi nového biku.

      0 0
      • novas752  

        Mozna proto ze to prenese myslenky od „jak bych mohl zlepsit kolo“ na „jak bych mohl zlepsit sebe“. :)

        0 0
    • nzg  

      A tréninkovou silnici předpokládám máš? Tréning jenom na biku v dnešní době nestačí. V tomhle období to také chce dát minimálně týden soustředění má Mallorce.

      0 0
      • novas752  

        I s bajkem jde odjizdet asfaltovy treninky.

        0 0
        • nzg  

          Jo, i bosej odbehnes maraton :-)

          0 0
          • MichaelSimek  

            Jakej je zasadni rozdil u silnicniho treninku na biku a na silnici?

            0 0
            • novas752  

              Na sionici jedes o par km/h rychleji a mozna je to trosku zabavnejsi, tot vse, trenovat muzes stejne kvalitne.

              0 0
              • MichaelSimek  

                Me to zase vic bavi na biku, pze muzu delat pikacoviny pri tom :) Ale ja netrenuju a silnice je jenom nutny zlo jak se dostat na trail. Jen znam par co trenuju vicemene jen na biku ( i kdyz na silnici treba) a jezdi pekne na to kolik casu a tak maji.

                0 0
                • novas752  

                  Tak to je jasny, me taky vic bavi mtb ale kdyz uz se na silnici dostanu tak je to zabavnejsi na silnicce. I celkem dost profiku trenuje s bajkem i na silnici, napriklad Kulhec.

                  0 0
      • jonti  

        Nesouhlasim, je treba jezdit i silnici, ale kdyz nejezdi ve skupine, jde to i na biku. I kdyz to neni tak zabavne. Driv kdyz jsem byl mladsi a byla nas bez silnice v okoli vic, nebyl to vubec problem. Samozrejme kdyz maji ostatni silnice, na biku jim nestacis.

        0 0
        • novas752  

          Naopak to lze pouzit i pro vyrovnani vykonnosti – slabsi jede na silnicce, silnejsi si vezme bike a rozdil se zmensi nebo vyrovna. :)

          0 0
      • iron.hide  

        a tu na Slovensku nemozem tyzden jazdit? cesty su suche, kopce mame tiez.

        0 0
    • Namtos  

      A myslí to opravdu vážně nebo je to jen apríl? :)

      Se divím, že tu nepadla rada, která ho zaručeně posune výš a to skrytý motorek.a nemusí kupovat drahý kolo… D:)

      …když už je ten apríl…

      0 0
    • Breakpain  

      Wmetr a systematicky treninkov plan mas? Chodis na vysetreni a dle toho prekopavas plan? Jestli jo, tak ma smysl resit kolo, jestli ne, ma smysl resit tohle ;)…

      Jarni najizdeni na Mallorce apod…

      Tak se sam sebe zeptej, jak moc trenujes ;)…

      Kolik mas rocni najezd a jak je kvalitni? Regenerujes?

      0 0
      • Singlespeed  

        Klepe se na chvostu, jak psal, takže nemá talent. Pokud to nemáš v sobě, můžeš mít tréninkový plán od Zapletala, vyšetření od Martínka, zob z Bakala Academy a najeto jak Štyby a stejně budeš jezdit hov… jako já :-).

        0 0
        • Melvin  

          Tak to plati pro tu nejvyssi uroven, ale verim, ze na bednu v kategorii v nejakem mensim zavode Ti staci par let systematickeho treninku.

          0 0
          • Singlespeed  

            No, nevím. V mojí kategorii (nad 40 let) vidím na bednách jen talentované nabušence s nájezdem kolem 20 tis ročně i více, viz třeba včerejší hnoják Morkovské bajk (vítěz kategorie 40+ už má letos našviháno skoro 5 tisíc).

            0 0
            • Melvin  

              To musis vybirat jeste vetsi hnojaky. Zrovna na Morkovskem bajku byla uz celkem konkurence. btw. nadruhou stranu, kdy kouknes na Skalickeho, tak ma najete ani ne 900km a je na 7. miste celkove.

              0 0
              • Singlespeed  

                Zakladatel vlákna je dle svých slov úplně marný. Pokud bude systematicky trénovat a koupí si drahé kolo, stejně na talentované jedince typu Skalického nikdy ani vzdáleně mít nebude.

                0 0
                • novas752  

                  Ale třeba se posune z chvostu do půlky, když vytrvá tak třeba i do první třetiny/čtvrtiny. O tom drahym kole to ani tak neni, hlavně o tom tréninku.

                  Super kolo pomůže hlavně v terénu – ve sjezdech, v rozbitých pasážích a tak, jenže tam se honěj vteřiny, kdežto v kopcích se daj nahnat minuty.

                  0 0
                • Melvin  

                  S tim urcite souhlasim. Ale ja jem myslel kohokoliv jineho, kdyz jsem reagoval na tvuj prispevek ohledne talentu. Je jasne, ze pokud ctiricetilety typek zacne trenovat, tak uz nedosahne takove urovne.

                  0 0
                • petr99  

                  Vy hoši tady umíte podpořit :D. Bejt ním, tak bych spíše přemýšlel ne o kolik mě to posune, na jakym fleku dojedu, ale jak moc mě to baví, jak moc se tomu chci věnovat (nehledě na umístění).

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Tak ja nevim, ale na zavodeni mi prijde zabavne vyhravat, jinak mi to moc zabavny neprijde ;)…

                    Proto radsi jezdim pro radost a na zavody jsem se vykvakl :)…

                    0 0
                    • petr99  

                      No, ale to by moc lidí nezávodilo, protože jaksi ne každej může vyhrát. Já mluvim o tom, že ví, že nikdy nebude zajíždět kdovíjaký časy, ale prostě ho baví ten trénink a kolotoč závodů, tak si to kolo koupí, protože prachy má a ví, že jezdit jen tak nepřestane.

                      0 0
                    • Hmilan  

                      Mas pravdu, závody jsou o vyhravani a v tom s tebou souhlasím. Otázkou ale je, koho chces porazit a nad kým chces vyhrát. Ja když běhal a zkoušel jsem zavody (10, 15 a 21) tak jsem vždycky vedel, ze budu spis vzadu (mých 105 proste neni běžeckých:)), ale ten pocit adrenalinu při startu, závodu a při dobehu a ty lidi co te povzbudi, to je k nezaplacení :) To pak člověka bavi trénovat a závodit i sám se sebou i když víš, ze na Dobry výsledky nikdy Proste nemáš ;)

                      Pokud dotyčný prachy ma a nepůjde to s rodinného rozpočtu atd tak určitě koupit, bude ho to více bavit a určitě ho to posune ;)

                      0 0
                      • puka  

                        No vidíš, pokud mu jde o pocit a radost z jízdy ho nepohlcuje, může začít běhat! :))

                        0 0
                        • Hmilan  

                          O pocit jde, ale pocit z běhu a pocit z kola je holt jiný :D

                          0 0
            • scalar  

              40+ je kategorie tak trochu sama pro sebe, kolikrát tam startuje závodníků jako ve třech jiných kategoriích dohromady a když tam chceš na bednu, tak musíš být celkově do desítky, někdy i do pětky :-)

              0 0
              • Melvin  

                Bych rekl, ze celkove sla ta uroven nahoru. Tech lidi co pravidelne trenuje a jezdi pres zimu na soustredeni je ted docela hodne.

                0 0
              • Singlespeed  

                Proto nedávám zakladateli vlákna sebemenší naděje na úspěch ani kdyby si koupil za čtvrt mega S-works Jardy Kulhavého :-).

                0 0
              • DADMTB  

                Máš pravdu, je nás tam čím dál víc. Asi silné a dobré ročníky ze sedmdesátých let minulého století:-). Děti již dospělé, ženy již rezignovaly něco na kolo namítat (mnohdy se přidají). Po práci více času, nebo tedy někteří „za vodou“ tak to neřeší, prostě je to tak.....být do desítky celkově jinak bedna není:-). Tedy já jsem rád za to být „do“ desítky v kategorii:-) to už považuji za úspěch, ale někdy to strašně bolí:-).

                0 0
                • Petr L2  

                  Člověče tohle mi ale vysvětli, já si vždy myslel, že většina chlapů se vyřádí do třicítky a pak už si nemá potřebu nic dokazovat a vše dělá pro radost, ale ono to bude asi trochu složitější…

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Co mi říkali na vyšetření, tak máš vlnu ve 30 (Ti co začali pozdě) a pak kolem 40–45 (kdy už odrůstají děti a „druhá míza“).

                    Já spadám do kategorie „30“ prošvihl jsem začátek a teď se zoufale snažím dohánět manko, které nikdy nedoženu – ale to neřeším, prostě dřu a dostanu se kam to pude.

                    0 0
                  • DADMTB  

                    No nevím jak to vysvětlit jinak než jsem napsal. Můžu jen sám za sebe…více času, nikdo už nekafrá, kam že jako zase jedeš:-), jen tedy regenerace je delší, ale když to pojmu dobře tak už nohy moc neprotestují. Jinak spíše mi vyhovují delší závody, než ty sprinty na 50km, ale nebudu ze sebe dělat znalce nebo supermana, na bednu to ještě nebylo, tak něco dělám blbě:-). Jinak opravdu musí být i talent, geny atp. Hodně kluků, kteří jezdili ještě dříve a třeba i chvilku přestali nebo se věnovali něčemu jiném na to sednou a doslova letí. Prostě nohy mají jakousi paměť, ale jezdíme hlavně pro svoje potěšení, někdy ten závod sedne a jede to, jindy je to v prdeli hned po startu, hlavní je zdraví a pokud to prospívá proč ne.

                    0 0
                    • jonti  

                      Zajimave je, ze v kategorii 40+ a taky 50+, se hodne dari byvalym kulturistum a obecne lidem, co maji hodne svalu. Kdyz dokazou snizit hmotnost a udrzet tuk na minimu, jedou predevsim po rovine velmi dobre.

                      0 0
                      • DADMTB  

                        Máš pravdu, znám jednoho takového v okolí, jen musel shodit a do kopce je to pomalejší, ale na rovině a proti větru jede jak diesel. Dobrý je že já se za něj schovám celý:-). to na silnici, v terénu je to pro něj horší v častém zrychlování.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        ale už se málokdy naučí jezdit slušně techniku, takže ve finále si stačí počkat na nějaký lepší sjezdík a zamávat jim

                        0 0
                        • DADMTB  

                          No to jsem nedopsal, na hoským se bojí, je mu nepříjemný terén, přemlouvám ho např. na Drásala, což terénem není žádný peklo až na pár úseků, ale ne a ne:-)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            po 40tce se to už naučí fakt jen bezmozek s talentem :)

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • 2. Bóďa  

                              Svatá pravda.

                              A některým to dojde až po pořádném zrakvení = bezmozek bez talentu. :D

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
        • Breakpain  

          Tak samozrejme, ale pokud to nedela a zacne to delat „nekam“ se posune ;).

          Ja jsem klasika, co popisujes, ale aspon trochu me to popostrcilo – motivacne pro hlavu dobry, v praxi na vysledek k nicemu, to jo :)…

          0 0
      • Nutribird  

        Chlapi píše, že je hoblík se základním kolem. Čeká, že vymění kolo a bude zázrak. Napiš tady borcům jaký máš nájezd (roční), délka a frekvence tréningu, tvoje váha. Pak ti solidně poradí, ale chvost pokud je to z celého startovního pole tak jezdíš kulové a kolo je poslední co potřebuješ. Znám borce co šel do závodu s tím, že má natrénováno a měl najeto necelých 350 km dával to dvakrát týdně po 20 km. Závod málem nedojel. Srovnávat se s borcema co mají týdně několik set km je hoooodně na zamyšlení.

        0 0
    • Petr L2  

      Jestli máš Crave v základu, tak bych asi nejřdíve vyměnil kola a vidli, shodíš nějakou váhu a kolo se bude chovat drobet lépe :-)

      0 0
      • Johny.Merida  

        Crave neni špatný kolo ani v základu…chce to prostě trénovat,jezdit a zase jezdit. Co by jsme dali za takový Crave třeba v roce 95… žádná věda…jen jezdit a zase jezdit…jaro základní objem a pak i nějaký ty intervaly. Ale o tom jsou jiná vlákna a je to i trošku věda..... prostě základem je jezdit. Howk.:-)

        0 0
        • Petr L2  

          Souhlasím, mám ho doma jsem s nim spokojený, mám tam ale Rebu a Rovaly a je to rozdil :-)

          0 0
    • mr.ricardo  

      Pokud se budes drzet do tech 50 tisic, zrychli te to cca o 24,352%. Ovsem s kazdymi pridanymi 10 tisici je to dalsich cca 5,981%. Jsou tam samozrejme promenne, teplota, vlhkost vzduchu, nadmorska vyska, smer a sila vetru, oholeny nohy, jestli mas Ocka nebo ne atd … Vicemene zalezi jen na tom, kolik mas penez. Proc myslis, ze jezdi profici na tak drahych kolech? Jasne, ze by jim stacila levnejsi, ale ty procenta neokecas.

      0 0
      • Namtos  

        Profíci jezdí na dražších modelech, protože jim je dává sponzor a zároveň sponzor potřebuje prezentovat své produkty. Viz. nedávno oznámená edice od Specialized, která bude nejspíš dnes na Flandrech " ROUBAIX COMP – SAGAN COLLECTION":https://www.specialized.com/…ion/p/157741

        0 0
        • postman79  

          Taky není od věci si dát k snídani občas i chleba se salámem…

          0 0
          • Namtos  

            Jj jako by jsi mě znal :) Taky patřím do stejné věkové kategorie jak on, ale nemám závodní ambice…

            Z mého pohledu „stejné generace“ je asi nejdůležítější jakou máš práci a kolik času ti rodina a koníčky dětí seberou z volného času a pokud pak ti i nějaký zbývá…

            0 0
        • mr.ricardo  

          No ja nevim, to jako vydelavaj ty ohromny prachy za to prd, co delaji a jeste maji kola zadarmo? To se mi nezda, to je ulet.

          0 0
          • Petr L2  

            To myslíš vážně? Jsou v práci a fasujou nářadí, na tom není nic divného ne?

            0 0
          • petr99  

            Hele, ono cyklisti fakt moc peněz nemaj, pokud nebereš světový žiletkáře. A koukni se na to z druhý strany. Televizní společnost má prachy za to, že vysílaj závody, tak proč by závodníci měli mít kulový ?

            0 0
          • AussigBiker  

            Tak svarec zamestnanec taky dostane svarecku (nekdy si ji prej odnese a uz se nevrati :) ), ridic dostane auto… to je uplne stejny. Jako zamestnanec si preci nebudes platit klumpy potrebny k praci…

            0 0
            • ELx  

              Problém je v tom , ze to většinou nejsou zaměstnanci :-)

              0 0
              • AussigBiker  

                Jasny, ale defacto jo a kola si neplatej, jestli myslis cyklisty. Jeslti svarece, tak ty taky v dnesni dobe asi taky ne :)

                0 0
    • jonti  

      To kolo uz neni nic, co te vyrazne brzdi. Jedine co pomuze je nesetrit na plastich, vcas kdyz jsou sjete je vymenit a vozit bezdusaky.

      0 0
    • jatichy1  

      Je tady hodně názorů že je to hlavně o tréninku což je jasné, ale i tak z mé zkušenosti to lepší kolo může znamenat cca 5 minut na každé hodině závodu. Což třeba na 3h KPZ může ze být 15 minut a skok o 50 míst…

      0 0
      • Pajas04  

        Cca 2kg na hmotnosti kola kole by dělalo 9%? To mi přijde vážně příliš.

        0 0
        • novas752  

          2 kila na hmotnosti soustavy udělají asi 1,5–2,5% (podle hmotnosti jezdce). Což je docela zanedbatelné, ale svou roli tam hrají i další věci mimo hmotnost – tuhost, lepší odpružení, pláště, brzdy, třeba i lépe nastavený posed… To už nějakých pár minut na hodinu dát může, ale otázkou je jak moc ho nějakých 5–15minut maximálně ušetřených díky super kolu posune.

          0 0
    • mrazik62  

      Na kolopro se dá zapůjčit slusny spesl epic na jeden zavod – kolo je připravené a serizene. Nejlepší si to na tom lepším kole vyzkoušet a uvidíš sám. Nebo si od někoho půjč lepší kolo a dej si na něm svůj tréninkový okruh, který máš najetý a změřený – uvidíš hned rozdíl.

      0 0
    • seatik  

      Dík kluci za reakce. Nesvádím nijak své výkony na kolo.. Nedělá mi problém si přiznat, že prostě nepatřím k nejlepším.

      Ale na kole sem obměnil za lepší brzdy s lepším dávkováním,pohrál si s nastavením posezu,změnil tretry,dlouho bádal s tlaky v kolech(jezdím teď xc na nějakých 1,2bar přední i zadní s dušema) a viděl sem zlepšení.

      Silničním kolem sem skončil v 15 letech,od té doby uplynulo 25 let a opět sedl po té době na kolo. Je to můj první MTB stroj ve 40 letech.

      Převodů mám na kole dost a vyhovují, ale prostě 2×10 mi přijde na xc komplikované, občas slítne v terénu z velkého talíře na menší řetěz, je to další starost navíc. Sice drobné zdržení,ale je tam. Dál si neumím představit, když v kopcích mám o 2kg lehčí stroj.

      K parametrům

      Výška 178cm na 65–67kg,věk 40 Ve 38 sem měl 88kg.

      Trénuji jak kratší tratě, do 20km, tak i delší 50km. Promíchávám jak terén, tak silnici. snažím se zlepšovat techniku v terénu.Týdně najedu do 350km. Jezdí občas se mnou žena, stejně i tak synové, proto už více času pro sebe nemám. Proto sem si říkal, že nějaké další zlepšení by mohlo přijít i s lepším kolem. Je tu spousta z vás, co to mohou porovnat, kol určitě si někdo zkusil více kvalit, tak mi to mohou objektivně zhodnotit. Nicméně je mi jasné, že nejdůležitější je mít na to nohy a udýchat to. Na to se nyní taky zaměřuji,stejně tak jako rozložit si správně síly.. :-) Díky za přečtení až sem .

      0 0
      • seatik  

        Edituji nájezd. Loni najeto 6000km za rok. (350 km za týden občas dám, samozřejmě že ne v zimních měsících pravidelně týden co týden)

        0 0
        • Johny.Merida  

          Výška- váha super… tlaky malý… nájezd mi přijde v poho… už tedy jen ten nájezd zkvalitnit.

          0 0
        • Nutribird  

          Hele nechci rýpat, ale 350/ týden je denně 50 km a 1400 za měsíc 6000 za necelých 5 měsíců. Nelakuj, není to třeba, chceš jezdit a to je hlavní. Ovšem po práci a při nastoupaných 1000m / 50 km to chce aspon 3 hodiny. To v pořádném zápřahu tělo denně nedá. Navíc se musí jezdit celý rok a pravidelně, jinak jde kondice do kytek. Pokud bys měl takový nájezd a k tomu i nastoupané metry nebudeš na chvostu, ale tak ve dvou třetinách výsledkové tabulky pokud nejezdíš s profíkama a to nejezdíš píšeš.

          0 0
          • 2. Bóďa  

            Ale píše „350 km za týden občas dám“. ;)

            6000 km už je pěkných, dobře odjetých bude třeba v KPŽ do první stovky.

            Spíš mi tam chybí něco na vytrvalost.

            50 km je podle mě bída i pro hodinové XC.

            0 0
      • novas752  

        Tyjo 1,2 s dusema neni moc. :) Ja do dusi foukam na xc kole 1,6/1,8.

        Jak uz jsem asi psal, ted zacina obdobi testovacich akci v kazdym lepsim cykloshopu tak tomu obetuj den a nekam zajed a vyzkousej si nejakou naslapanou raketu a kolo v cenovy urovni o ktery uvazujes. Vlastni zkusenost je nejlepsi zkusenost.

        2kg dolu ti realne do kopce moc neodlehci (je to asi 2,5% soustavy), ale psychicky by mohly o dost (jak je to lehci tak te to proste nuti jet rychleji), navic ta jednoplacka vicemene eliminuje problemy s padanim nebo razenim a tak dal.

        Za me hardtail za nejakych 50–60 smysl ma a urcite te trochu posune nebo aspon nakopne posouvat se dal.

        Jestli najizdis neco pod 350 tydne tak se mi nechce verit ze zavody dojizdis na chvostu. Jestli nemas, kup si tachec s tepovkou, zajdi si si ke sportovnimu doktorovi na vysetreni a stanoveni prahů a zkus si nejak lip usporadat trenink – pravidelne zarazovat volny dny, kopce, intervaly… Od urcityho najezdu uz jenom najizdet kilaky nestaci a nikam te to uz neposune, je potreba treba i neco ubrat na delce a pridat prave ty vyssi intenzity.

        0 0
      • gersa  

        Tělesné proporce máš velmi dobré, ale výkonnost je IMHO velmi slabá. Na chvostě balíku jsou hobíci s v váhou kolem 100Kg. Mám o 15kg více a 2 cm méně a dojíždím tak v první třetině startovního pole

        Trénink 20km (u mě na bajku cca 1h) je nedostatečný, pokud se nejedná o nějaké intervaly s extra vysokou intenzitou. Jen poznámka – mimo techniku v terénu, snad všechny ostatní věci lépe natrénuješ na silničče

        Pokud neberu vyjížďky s rodinou, jak probíhají tvoje tréninky? Jedeš nějak cíleně, nebo se jedeš jen projet?

        Za mě by nové kolo bylo fajn, ale jen jako placebo a psychologický efekt. Daleko větší úspěch by mělo zlepšení tréninku

        0 0
        • seatik  

          Jezdím cíleně. Snažím se to mít pestrý, takže to mám promíchaný silnice s terénem, někdy jen silnice, někdy jen terén. Když jedu z nedostatku času kolem 25km, jedu intenzivněji,vět­šinou v lese, kořeny,kameny, prostě podobný co jezdíme na xc. Když je více času, delší namixovanou trať silnice,terén na vytrvalost a tempo. Nekouřím, nepiju, snažím se lépe stravovat a doplňovat energii. Jsem spíše vytrvalostní typ, takže to co jezdíme na tu hodinu, start-cíl-total šrot od samého začátku,s tím dost bojuji. Snažím se lépe dýchat . Zlepšení oproti loni u sebe vidím. Nicméně na kole nejezdím abych někoho trumfoval,ale že se mi to líbí a pročistí to skvěle hlavu. Proto možná asi není ten můj trenink správně jak by měl být.

          0 0
          • novas752  

            Můžeš zkusit nějaký delší závody víc vytrvalostního charakteru, ty běžný xcčka á-la kpž jsou na předních pozicích hrozná chrťárny když to tak řeknu. :) Třeba by si mohl zkusit nějaký delší záležitosti jako Triology, nebo ještě delší dvacetičtyřho­dinovky, nebo ještě delší závody jako loudání nebo míle. :) Tam už to skoro o ničem jinym než o vytrvalosti a o hlavě asi neni a co jsem tak studoval tak tam závodníci většinou mívaj méně drahá kola.

            A taky na ně potrénovat, já bych se 50km bál nazývat vytrvalostí.

            Nebo se vykašlat na nějaký závody a objíždět si hřebenovky, trailcentra a takový.

            0 0
            • raw 4  

              Přesně…než nějaký podělaný KPZ nebo ČT Author cup…tak raději pěknou hřebenovku s kochačkou a pivkem a obědem nahoře, ale každý to má jinak…

              0 0
          • nomecz  

            „Nicméně na kole nejezdím abych někoho trumfoval,ale že se mi to líbí a pročistí to skvěle hlavu“

            No tohle ale s tema zavodama nejde uplne dohromady :)

            ono je taky docela rozdil kdyz tech 6000 mesicne jezdi nekdo 30 let nebo nekdo kdo s kolem pred par rokama zacal.

            Pokud chces skutecne efektivne trenovat tak uz to neni jenom o najizdeni km ale o spouste veci okolo. Knizky se koupit daji kdyz pustis nejakou kacku itrener se najde … zalezi jak moc to chces hrotit

            Hlavne v tomhle veku uz se ta rychlost ziskava tezko , podival bych se po delsich tratich

            0 0
      • blue.sun  

        Vlastní zkušenost s podobným případem (Ghost Tacana 7 versus Ghost Lector). Ubral jsem na hmotnosti kola cca kilo, ještě půjde určitě pár gramů dolů na vidlici a redukci řazení na 1×11, ale upřímně: v XC závodech mě to posune tak o jedno místo dopředu, i když pocitově se mi jede třeba o něco líp. O trošku líp to jde poznat třeba na maratónech.

        Velikostně a váhově jsem na tom podobně jako ty a to kilo na kole udělá minimální skok. Chce to prostě makat…

        A nebo si vybrat jinou disciplínu, než XC. Já se třeba pustil do bajkových triatlonů, protože relativně slušně plavu a skvěle běhám.

        0 0
    • seatik  

      Mám MTB jako koníček a radost, závody už jsou jen takové to zpestření, ta okolní atmosféra, napětí před startem..to má něco do sebe. Jezdím s klukama co jezdí mnohem více let nebo jsou to bývalí závoďáci, takže ty spodní místa mi zůstanou :-) ,ale ten pocit jak se člověk může zlepšit v technickém terénu i fyzicky, to je uplně nej. A taky když s dětmi objíždím závody(kluky kolo a závody baví a dělá radost), chci jim ukázat, že nejsem otec co po nich něco chce nebo jim poradit,že jsem jen teoretik, chci jim jít příkladem.

      0 0
      • petr99  

        Za to velkej palec nahoru, dle mého to výborně utužuje i rodinný vztahy, stále je o čem se bavit a máte společnou vášeň. Vím, jak je toto důležité, protože právě toto mi chybí :D. Naštěstí jsem ve věku, kdy už to nepředstavuje takovou „překážku“.

        0 0
      • Breakpain  

        pak bych to kolo nehrotil a koupil si ho spíš proto, že Ti udělá novej materiál radost ;) …

        0 0
        • Melvin  

          Presne. Lepsi kolo si urcite uzije i mimo zavody. A stare si muze nechat jako zimaka.

          0 0
          • petr99  

            +1

            Dle mého má dost slušnej nájezd na to, aby se mu to vyplatilo, aby to využil.

            0 0
            • Breakpain  

              Najezd mam stejnej, obcas vetsi a jezdim totalni tuzku :)… takze si nejsem tak jistej ;)…

              0 0
              • petr99  

                No myslel jsem to tak, že nedopadne jako lidí, který znám, že si koupěj kolo za 100k a maj nájezd průměrně 10km / týden.

                To takhle capru honíš ? :D

                0 0
              • Johny.Merida  

                Tak to ti člověče nevim… mám taky tak nějak,ale na KPŽ se vejdu v kategorii 40+ do 25.fleku.....je mi 46.

                Si nemyslim, že to je nějak zoufale málo,ale bude rozhodovat kvalita nájezdu a samozřejmě je to i daný geneticky.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Je to hodně o genetice a talentu. Já měl nájezdy i přes 16000km/rok, nastoupáno přes 200 km a pořád „tužka“ :-).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Breakpain  

                  Geneticky jsem na chvostu a do toho diabetes ;), proto jsem se na zavody vyprdnul – je deprimujici drit trenink a nedostat se adekvatne nahoru.

                  Proto nato jdu jinak, trenuju stale a jezdim jen s partou jako zabavu. Nenervuju se, uzivam si to, takze jsem si nasel „ideal“ pro sebe :)…

                  0 0
      • palo7  

        I kdyby jsi se zásadně nezlepšil, ak HT za 50 uz bude fakt kolo pro radost a je pak i radost ho ještě tunit :-)

        0 0
    • zdenek007  

      Ahoj,

      měl sem kolo za 20k a končíval na chvostu. Tak sem si koupil kolo za 230k a zase končím na chvostu. Ale musím říct, že jízda mě mnohem víc baví. Jestli máš tu možnost, tak si nové kolo určitě kup a udělej si radost.

      0 0
      • petr99  

        :D

        Ale souhlas ;)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • BikeClubKovacek  

      Jak tady pisou nekteri kluci…urcite to neni tolik o kole jako o tom co ma clovek najeto a natrenovano ! Zacal jsem jezdit asi pred rokem a po mesici jiz start na Bike Prague…cas 3:38 s obycenym HT 26…poridil jsem si v zari kolo z karbonu 27.5 a je pravda,ze do kopce to leti jak raketa ! I s tim hlinikem se dokazu priblizit nebo prekonat cas byt s vetsim usilim a vydejem energie cili z toho my vychazi,ze rozhodujici jsou aktualni podminky, forma, unava atd…kolo ti da cas az v momente, kdy budou ty predesle podminky splneny.Jo a doporucuji zavodit proti sobe i ostatnim na Strave.....to je motivace velika si davat kluky co jedou se silnickou za 150k a ty je vymazes jako prd ! To hreje hodne u srdce ! :-)

      0 0
      • Melvin  

        To me fakt pobavilo. Ty vymazes typky se silnickou jak prd a na zavode dojedes skoro hodinu a pul po vitezi :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Holt těžko poznáš, že kucí jedou W a na okolí prdí :). Občas vídám, jak na mě nechápavě čumí, že je skoro brzdím ;)…

          0 0
      • puka  

        Stačilo se podívat na profil, co za exota se vrátilo a hned chápu jeho myšlenku. Místní pro-racer za fly emirates. :)

        ..to asi nejedeš naplno (nebo ti to kazí aktuální podmínky), když porazíš sám sebe na nějakým šrotu.

        0 0
      • DADMTB  

        A doprdele…tak teď to rozsekal všechno:-)

        0 0
      • Petr L2  

        Tobě by asi praskla žilka, kdyby si zjistil, že si tě dává s prstem v nose nějaký senior na Fávu z dob normalizace co?

        0 0
      • iron.hide  

        sice predbehnes 150k silnicku, no jej hodnota sa tym nijako neznizi a jej majitel ta bude mat aj nadalej v pazi

        0 0
        • novas752  

          Ale jeho to pohladi, i kdyz treba onen jezdec dojizdi 200km svih. :)

          0 0
    • martinholo  

      Já jezdím na xcm závody 6 let a zajímají mě moje časy z předchozích závodů. Tak porovnávám jak se mi daří. Ostatní závodníky mám pro atmosféru závodu. A je to super.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • krabica  

      Kup si celopéro s teleskopem, to tě posune v technice a dolekopcom.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.