• ferencvaros

    Mam treking (kross?) bike ale chcel by som prejst na cisto road. Zaroven mam ale malo miesta na dva bajky tak planujem postupnu mutaciu – postupna vymena vsetkych komponentov na starom bajku a premena na novy.. Chcem zacat kolesami. Otazka – daju sa galuskove rafy nahodit na bezny trekovy bajk ? Ako mam postupovat dalej …?

    0 0
    • MartinX  

      Z vlastní zkušenosti vím, že se dají – ale i pak je to spíš kolo třídy fitness a aktivnějším žiletkářům nebudeš stejně stačit… :-) Jest-li se ti jedná jen o zlepšení a zrychlení stávajícího trekového kola, tak budíž – budeš spokojen i když na úkor pohodlí. Možná bych zvolil cestu menšího zla a koupil si, co nejužší pláště na stávající ráfky a nebudeš mít starost s brzdama a je to o dost levnější upgrade než nový pár kol.

      0 0
    • Volf  

      Z treka čistokrevnou silničku neuděláš. Máš jinou geometrii rámu. U silničního kola je o dost kratší zadní stavba. Co se týká galusek. No já nevím. Spíš bych dal pláště a zase to nemusí být to nejtenčí co existuje. Já si pamatuju jak jsem měl na kole 19 mm pláště. Vykákanej jsem z toho byl jako pes a potom se svezeš na 23 a rozdíl dohromady nepoznáš. Jinak ale nahodit je místo stávajících kol půjde. Jde jen o to, abys to kolo neměl moc přebržděný / předpokládám, že tam máš véčka /. Jinak jsem se díval, že speciálně u vás třeba Šatka dělá slušný kola za dobrý prachy.

      0 0
      • ferencvaros  

        dve otazky kto je to satka – aka je to firma, je to niekde na webe ? mam tam teraz plast 700Cx35 – co najtensie sa da dat do rafu miesto tohto plasta ? mas nejaky tip ?

        0 0
        • MartinX  

          Záleží jak široké máš ráfky…

          0 0
          • ferencvaros  

            vcera som sa bol radit u nasho predajcu cyklo a dozvedel som sa nasledovne: na ten raf dam v pohode 23 plaste, ale ten plast bude dost nizky, cim hrozi riziko poskodenia plasta a dalej ten predavac hovoril dost narocnej vymena plasta, vraj sa to nemusi vzdy poradit a podobne veci – viete o com hovoril ?

            0 0
        • Volf  

          No až do teď jsem si myslel, že je to slovenskej výrobce kol, ale docela jsi mne rozhodil. S tím pláštěm záleží na šířce ráfku, ale obeně páš? cca 23 mm tam asi dáš.

          0 0
          • Thorn  

            Je to slovensky vyrobca ramov, robi slusne silnicky za dobru cenu, ale web netusim, ci ma – skor nie. Inak mi to pride nieco ako Sirer v CZ…

            0 0
        • djano  

          www.satka-frames.sk, ale stranka este nie je asi hotova. Ja som si na cestu vyclenil jeden bike s pevnou vidlou a v pohode stiham so ziletkarmi. V podstate som tam iba vymenil kluky a plaste s dusami.

          0 0
    • jihra  

      Já bych ti doporučil jednoznačně pláště, na galusky se vykašli – jsou drahé a defekty se blbě opravují. Pokud nejsi profík, tak jsou ti galusky na prd. Osobně bych vyměnil ráfky za užší – přece jen 23–25 pláště na trekové (crossové) ráfky jsou trošku úzké. Ráfky kup nějaké dvojité – dobré za slušnou cenu jsou třeba Dragony od Remerxu. Pláště – já jsem jezdil 20 a pak jsem tam dal 23 – přece jen lépe tlumí nárazy ze silnice. Přehazku, řetěz a kazetu bych nechal původní. Vyměnil bych ale kliky – dal bych tam nějaký silniční trojpřevodník (třeba Sora nebo Tiagra od Shimana, já osobně jezdím nějaký levný Durabi a take dobrý) cca 52–42–30 (nebo tak nějak). Bude to chtít asi i nový přesmyk (Tiagra, Sora) a nebo možná budeš moci použít i přesmyk původní (s troškou přihnutí) pokud jsi měl původní velký převodník alespoň 48 zubů. Trojpřevodník a „horská“ kazeta vzadu ti dají velmi slušný rozsah převodů.

      0 0
      • djano  

        Presmyk netreba ohybat ani menit. Ja som dal kluky Veloce (52–42–30), presmyk LX'94 (povodne kluky 42–32–22) a chodi to. A odporucam Campagnolo kluky – Veloce je podstatne lahsie ako Sora (a krajsie). Cenovy rozdiel nie je velky. S plastami suhlasim, galusky su drahe.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse