• Othik

    Zdravím,

    mám dotaz pro zkušené cykloturisty. Chci si pořídit i s manželkou kola, rádi by jsme provozovali rekreační cykloturistiku. Z toho důvodu jsem uvažoval zejména o trekkingových bicyklech. Mám jednoho známého, který už léta jezdí, má ale horské kolo a prý si mám raději koupit horské kolo, trekkingové prý ve stejné ceňe jako horské kolo mají horší vybavení, prý nejsou vůbec vhodné pokud člověk musí přejít například přes louku a podobně. Proto bych se rád zeptal na Vaše zkušenosti. Předem děkuji za rady.

    0 0
    • Jogador  

      TOTO JE MůJ ŇÁZOR,NECHCI BÝT ZA NĚJ UKAMENOVÁN:) Podle mě jde o to, kde chcete jezdit, v terenu je lepší MTB na silnici je silnice, trek neni ani na jedno:) Ale pokud chcete jezdit oboje, to znamená, že vám silnice a ty auta a ten smrad a vše na silnici nevadí,tak stejně naní nakonec zkončíte,tak by byl trek asi nejlepší, jde o to, že trek je fakt jen tak na dojetí na nákup nebo na přepravu z místa A do místa B, možná i opačně tzn. z místa B do místa A, ale teren si naněm neužiješ a silnici taky,jestli chceš účelové kolo, tak je dobrý, požitek z něho žádný nemáš. Můj názor…

      0 0
    • Daf  

      Podle me je to celkem jedno co poridis. Hlavni vyhoda trekingu je podle me ze neni problem na nej pridelat brasny treba i na predni vidlici. Totiz ne kazde MTB ma navarky na nosic. Pokud na MTB zvolis na silnici vhodne plaste nebude ani vyrazne pomalejsi nez treking. S tou vybavou se podle me neda obecne rict ze jsou trekingy drazsi. Zalezi co srovnavas. Co se jizdnich vlastnosti tyce tak muzu srovnat mtb a silnicni kolo. MTB se diky mensimu ramu s brasnama podstatne min krouti i lip ovlada nez silnicka. Rek bych ze to bude s trekingem podobne i kdyz ten rozdil nebude az tak velkej.

      0 0
    • BB  

      ja zacinal na trekkingu a po 2 letech presel na horaka a je to o necem jinem. Ale to je tim, ze me to vzdy tahlo do lesa a do terenu. Jinak znamy jezdi pouze silnici a leta mel trekking, loni si koupil horaka, dal na to semislicky a po prvnim zajezdu do Rakouska ulozil horaka do garaze, ze mu to nejede a vytahl stary tekingovy kolo. Tak nevim. Me jsou ty velky kola uz na pohled nesympaticky.

      0 0
    • kandik psi zub  

      Kup horske a to zejmena z techto duvodu :

      • vetsi kompatibilita a sehnatelnost dilu na 26palcova kola , tj. rafky, draty, duse, plaste, vetsi moznost upgradovat – odpruzene vidlice atd.
      • diky mensimu prumeru kol alepson sunjektivne skladnejsi
      • diky mensimu prumeru kol zivejsi, snaze riditelne – ovladatelnejsi, manzelce se na nej lip poleze
      • z mtb trekinga udelas ( koupis uzsi hladsi gumy, pripadne dokoupis vetsi prevodniky – pokud bys chtel jezdit opravdu rychle) ale opacne to nejde – to je ten zasadni rozdil
      • u horaku je vetsi konkurence, vetsi znalost zakazniku, jsou stavene na vetsi – " horske " zatizeni – z toho vseho vyplyva lepsi pomer cena vykon

      pokud se v kolech nevyznas, bez do nejakyho vetsiho kramu s kolama, kup dva authory kazdej za cca 10 – 15 tisic, vyber pro zenu hezkou barvu a pohodlny sedlo a budou vas s manzelkou vozit 30 let

      0 0
    • senožrout  

      Po té, co jsem zprovoznil novýho CRX-e jsem ze staršího horského kola udělal zimáka, kolo na převážení vlakem a taky kolo cykloturistické. Tahám ho s báglama a nosičem o sto šest. Štreky i přes 1000km… Má to výhodu s kompatibilitou dílů. Končí na něm, to co odložím z jedničky. Letot dostane dopředu kotoučovku… Trekingové kolo mi vůbec nechybí. V terénu se to na rozbitých cestách i na asfaltu chová dobře. Odolné, stabilní. Bagly vzadu mi zatím vždy stačily. A Arsenal Sport má už před uvedením na trh i držák na přední MTB vidli. A ten půjde namontovat i na vidli s kotoučovkou. Doporučuju horské!

      0 0
    • pos3k  

      mam MTB, treka jsem nechtel, i kdyz si rad jezdim na vylety po silnicich atd. v porovnani s kamaradem, ktery poridil pro cykloturistiku treka a ani ho to do lesa nelaka jsem pri pouziti universalu (semislick Ritchey Speedmax 1.9) stejne rychly a ani pomalejsi (on najede rocne skoro 2 X tolik nez ja). Vetsina vyletu stejne dopadne ze jedes a furt nekde stavis, koukas do mapy nebo na panoramata, malokdy se stane ze jedes v kuse. A rozdil ani neni znatelny. Docela ho to deprimuje, ze ja na horaku jsem rychlejsi, v terenu jsem ve svem zivlu, on trpi (staci rozbita okreska a neopruzena vidla). Doporucil bych MTB, da se z neho udelat lepe cyklokolo do vsech podminek)

      0 0
    • repa  

      Měl jsem stejné dilema jako ty . Chtěl jsem kolo na silnici a do lehkého terénu . Nakonec jsem si koupil kolo trekingové . Ale to se později ukázalo jako chyba . Čím dál víc mě začínal bavít terén a kolo už nestačilo . Scháněl jsem stále hrubší pláště , vyměňoval jsem převody , uvažoval jsem ještě o lepší vidlici atd. Jenomže problém ,vše je pro tyto kola omezené . Nakonec jsem to kolo prodal a koupil horáka .Jezdím na něm 2 roky a naprosta spokojenost .Jak psal někdo výše ,pokud koupiš dobré pláště , tak bude jezdit dobře i na silnici.

      0 0
    • Othik  

      Tak Vám moc všem děkuju za rady, asi se opravdu raději rozhodnu pro MTB (nějakou Cross verzi, což by pokud sem to správně pochopil mělo odpovídat mým potřebám).

      0 0
      • misj  

        ja bych rekl ze to chapes blbe. Horsky kolo (MTB) je kolo, teda podle me, do terenu. Pak je trekking to je na silnici pro lidi co maji neduveru k silnicnimu kolu. No a nakonec Krosovy kolo je vlastne trekking bez blatniku a s hrubsima plastema – pokud budes jezdit po slusnych lesnich cestach bude ti stacit.

        0 0
        • kandik psi zub  

          nemotej mo tim nazvoslovim hlavu

          at koupi horaka s ponekud uzsimi a hladsimi plasti

          konec prepinam

          0 0
      • figur  

        Mým příspěvkem jen potvrdím,co napsali jiní přede mnou.Dva roky zpátky jsem si koupil krosa (Author Zenith) a odjezdil jsem na něm sezónu (cca 3000km).Zkoušel jsem s tím i trochu terén,ale právě tady kros brzo končí.Pak jsem to prodal a koupil horáka.Dnes k tomu mám i silniční výplety a to jem výbava skoro na všechny podmínky.Když to srovnám:na krosu sedíš jak na rozhledně (vyšší posez=vyšší těžiště,jiná geometrie),horák má širší použití a pohyb na něm je asi svobodnější.Zpátky už bych to nevracel.

        0 0
        • tomaschek  

          Souhlasím, já to mám taky tak. Jen jsem pro lepší jízdu na silnici vybral delší geometrii rámu, posed ještě vylepšil obráceným dlouhým představcem a trošku extrémem už je moje karbonová MTB vidlice. Pořádně nahuštěné pláště semislicky (Maxxis Wormdrive) jsou na asfalt a lehký suchý terén taky super. Nikdy to nebude silnička, ale už se tomu docela blíží, spolehlivost a univerzálnost je naopak z principu u MTB větší. Proti takovému kolu nemůže nikdo argumentovat ani hmotností, moje nemá ani deset kilo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.